Aktualności

Aktualna wersja oprogramowania

14.5.3 z dnia 06.09.2018 r.

6 września udostępniliśmy wersję 14.5.3 programu enova365.

Wersja 14.5.3 została przygotowana w związku ze zmianami wprowadzonymi w systemie e-deklaracji w zakresie struktur plików XML e-deklaracji VAT-7 i VAT-7K.

W dniach 27 i 28 sierpnia 2018r. Ministerstwo finansów zmieniło struktury dokumentów XML e-deklaracji VAT-7(18) oraz VAT-7K(12). Poprzednie struktury są nieaktualne i próba wysyłki e-deklaracji przygotowanych wg starych wzorów kończy się komunikatem błędu o treści: 401 Dokument niezgodny ze schematem xsd.

Publikowana wersja 14.5.3 zawiera dostosowane do zmian mechanizmy generowania wymienionych powyżej e-deklaracji oraz poprawki kilku błędów. Szczegóły dostępne są w ulotce.

Instalacje systemu enova365 u Klientów korzystających z modułu Księgowość i składających deklaracje VAT-7 lub VAT-7K będą wymagały aktualizacji przed przygotowaniem deklaracji za miesiąc sierpień 2018. Termin na złożenie tych deklaracji upływa 25 września 2018.

Opis pozostałych zmian wprowadzonych w poprzednich wersjach 14.5 pozostaje aktualny.

Szczegóły zmian wprowadzonych w tej i poprzednich wersjach 14.5 oraz instalatory aktualnej wersji dostępne są w Bazie wiedzy w sekcji Instalatory.

Publikacja ekspertów enova365 - Maraton Zmian w Przepisach

2018 rok przynosi wszystkim przedsiębiorcom liczne nowe regulacje. Nadchodzące zmiany w prawie gospodarczym i nie tylko dotykają każdego wymiaru prowadzenia biznesu – RODO, mechanizm split payment, JPK dla mikro przedsiębiorców, zmiany w  deklaracjach PIT czy e-paragony to tylko niektóre z nich! Specjaliści w dziedzinie kadr płac, księgowości, handlu i ochrony danych osobowych enova365 przygotowali praktyczne opracowanie tych zmian wraz z eksperckim komentarzem.

Bezpłatną publikację "MARATON ZMIAN 2018" pobierz klikając w poniższy link:

MARATON ZMIAN 2018

Nowa wersja 12.3.2

Najnowsza wersja oprogramowania enova365 numer 12.3.2 została opublikowana. Aktualna wersja 12.3.2 (12.3.6409) zastępuję wersję 12.3.1 (12.3.6390) z dnia 30.06.2017 r.

W związku z istotnymi zmianami technologicznymi w systemie enova365 od wersji 12.3, przed instalacją prosimy o kontakt z Autoryzowanym Partnerem Soneta.

Status VAT kontrahenta w enova365

 

Zapraszamy do zapoznania się z rozwiązaniem w enova365, umożliwiającym automatyczną weryfikację statusu VAT kontrahenta w bazie VIES.

1 stycznia 2017 weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług, zezwalająca Naczelnikowi urzędu skarbowego na usuwanie firm z rejestru VAT.

Nowelizacja nie nakłada na organy skarbowe obowiązku informowania podatnika o odebraniu mu statusu czynnego podatnika VAT, dlatego nieświadomy utraty statusu podmiot nadal może  wystawiać faktury swoim kontrahentom.

Nowo wprowadzone w systemie enova365, rozwiązanie pozwala na masowe sprawdzenie aktualnego status VAT kontrahentów w międzynarodowej bazie VIES.

Obsługa eDeklaracji w enova365 po zmianach Ministerstwa Finansów od 1 lipca

 

enova365 od wersji 12.2.2 (12.2.6352) obsługuje wysyłkę eDeklaracji po zmianach wprowadzonych przez Ministerstwo Finansów od 1 lipca 2017

Od 1.07.2017r. Ministerstwo Finansów zmieniło wersję protokołu komunikacji z bramką eDeklaracje na wersję TLS 1.2. Powoduje to pojawianie się podczas wysyłki eDeklaracji błędu o treści: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału dla protokołu SSL/TLS z uwierzytelnieniem „bramka.e-deklaracje.mf.gov.pl”

Wysyłka eDeklaracji zgodnie ze zmienionym protokołem dostępna jest w enova365 już od wersji 12.2.2 ( 12.2.6352), opublikowanej 24.05.2017. W przypadku problemów z wysyłką eDeklaracji zalecane jest zaktualizowanie systemu do wersji 12.2.6352 lub wyższej oraz instalacja w systemie Windows platformy .NET Framework 4.5 lub wyższej

Początek strony